کارت های اعتباری می توانند فرصت های بیشماری را باز کنند ، و بسیاری حتی پاداش های نقدی خوبی نیز ارائه می دهند. اما کارتهای اعتباری همچنین می توانند دفاع خوبی را در برابر فروشندگان آنلاین غیرقابل اعتماد به شما ارائه دهند. در صورت مشاجره با یک تاجر ، حداکثر تکامل آستین شما: بازپرداخت.

اعتبار اتهام چیست؟

اگر چیزی را که سفارش داده اید دریافت نکردید ، اگر کالای اشتباهی دریافت کردید ، یا اینکه احساس می کنید با یک معامله به طور دیگری اشتباه کرده اید ، یک بازپرداخت می تواند وقتی بازرگان از انجام این کار خودداری می کند ، پولی را که خرج کرده اید به حساب خود برگردانید. برای آغاز بازپرداخت اعتبار ، می توانید علیه شرکت بازرگان کارت اعتباری خود تقاضا کنید. اگر صادرکننده کارت شما شکایت شما شایستگی داشته باشد ، پولی را که از حساب بازرگان پرداخت کرده اید حذف می کند و آن را دوباره در اختیار شما قرار می دهد. شرکت کارت اعتباری شما مانند یک برادر بزرگتر سخت است ، با قلدرهایی که پول ناهار شما را گرفته و پس می گیرد ، صحبت می کند.

آیا بازپرداخت همان بازپرداخت است؟

بازپرداخت همان بازپرداخت نیست و نباید به عنوان جایگزینی در نظر گرفته شود. بازپرداخت کارت اعتباری فقط درصورتی که فروشنده یا بازرگان از بازگشت پول شما به توافق خود امتناع ورزد ، درخواست می شود. اگر کالایی نقص را اثبات کرد یا هرگز به آستان شما نرسید ، اولین توقف شما باید کانالهای سنتی باشد – یعنی میز خدمات مشتری و یا شماره تلفن مشتری. (19659002) اگر پس از آن بازرگان از بازپرداخت مناسب خودداری کند ، می توانید در بانک شما صادرکننده کارت اعتباری شما باید درمورد اعتراض رسمی مبلغ هزینه ، همراه با گزینه هایی از جمله تماس تلفنی ، نامه کتبی یا فرم آنلاین ، دستورالعمل های واضحی داشته باشد. غالباً محدودیت زمانی و معیارهای دیگری وجود دارد که شما می توانید درخواست بازگشت سرمایه برای خرید سالهای قبل را درخواست کنید.

چه چیزی برای اعتبار شارژ اعتبار می دهد؟

قبل از درخواست بازپرداخت ، مهم است توجه داشته باشید که برخی از شرایط واجد شرایط بودن و برخی نیز چنین نیست. قانون صدور صورتحساب اعتبار یک قانون فدرال است که نحوه برخورد با کلاهبرداری کارت اعتباری و اختلافات صورتحساب را اثبات می کند. این تعدادی از موقعیت ها را به عنوان خطای صورتحساب تعریف می کند ، از جمله "کالاها یا خدماتی که توسط شخص متعهد یا شخص تعیین کننده وی پذیرفته نشده یا مطابق توافقی که در زمان انجام معامله انجام شده به تحقق یا طلبکار تحویل داده نشده است."

به عبارت دیگر ، اگر شما محصولی را سفارش می دهید و هرگز وارد آن نمی شوید ، یا اگر از تحویل امتناع می ورزید ، زیرا این چیزی نیست که انتظار داشتید دریافت کنید یا قبل از رسیدن به شما آسیب دیده است – شما حق بازگشت پول خود را دارید.

از طرف دیگر دست ، عدم رضایت از خرید یا یک محصول دلیل نمی شود برای بازپرداخت اعتبار استفاده کنید. مرکز ملی حقوق مصرف کننده در راهنمای خود برای حقوق کارت اعتباری خاطرنشان می کند: "شما نمی توانید شکایتی راجع به کیفیت کالاها یا خدماتی که با کارت اعتباری خریداری کرده اید در قالب اختلاف صورتحساب مطرح کنید."

احتمالاً ناامیدی شما کمک خواهد کرد. شما بازپرداخت دریافت می کنید ، اما درگیر شدن بانک خود در شکایات خرد راهی نیست. علاوه بر این ، دارندگان کارت که "گرگ گریه می کنند خیلی زیاد است و درخواست شارژ اعتبار زیادی می کنند ، درخواست های خود را با جدیت جدی پذیرفته و حتی ممکن است ماه ها به تعویق بیفتند.

آیا یک شارژ برگشتی بر اعتبار شما تأثیر می گذارد؟

معمولاً بازپرداخت صورت نمی گیرد. بر اعتبار خود تأثیر بگذارید عملکرد تشکیل یک بازپرداخت به دلیل دلیل موجه شکایت در مورد یک کسب و کار ، بر نمره اعتباری شما تأثیر نمی گذارد. صادرکننده ممکن است یک گزارش اختلاف را به گزارش اعتباری شما اضافه کند ، اما چنین نشانه ای تأثیر منفی در اعتبار شما ندارد. همچنین ممکن است انتظار داشته باشید تا زمان تکمیل تحقیقات ، مبلغ مورد بحث را بپردازید و تأخیر در تأثیرگذاری بر اعتبار نمره شما تأثیر می گذارد.

اما اگر شکایت شما نامشروع باشد یا تصمیم به تقلب داشته باشید ، می توانید حساب شما توسط شما بسته شود. ارائه دهنده اعتبار ، که می تواند بر نمره شما تأثیر بگذارد. حتی اگر هزینه شما مشروع باشد ، گاهی اوقات بانک با بازرگان طرف می شود ، و پس از آن شما باید هزینه های همراه خود را بپردازید. با این وجود ، معمولاً نتیجه ای برای نمره اعتبار شما به سادگی درخواست بازپرداخت اعتبار وجود ندارد.

چگونه بانک ها شارژها را اداره می کنند؟

تا زمانی که صادرکننده کارت اعتباری از دستورالعمل های مندرج در قانون فدرال ، پیروی کند. می تواند روش های خاص خود را برای نحوه رسیدگی به اختلافات تنظیم کند. به عنوان مثال ، بازه زمانی را که صاحبان کارت باید با صادرکنندگان خود تماس بگیرند ، که توسط FCBA حداقل 60 روز تعیین می شود ، تماس بگیرید. بعضی از موسسات می توانند مدت مجاز به اعتراض به اتهام را تمدید کنند ، اما نمی توانند به زیر 60 روز بروند.

بانک ها همچنین می توانند اسناد و مدارک را برای پشتیبانی از ادعای دارنده کارت بخواهند ، از جمله هرگونه اسنادی که به صادرکننده کمک می کند تا تاجران را از ماهیت به طور کامل مطلع کند. از اختلاف بنابراین ، اتهامی را مورد بحث قرار ندهید ، مگر اینکه مدارکی برای اثبات ادعای خود داشته باشید.

فکر کنید اتهام خود را مانند اینکه می خواهید به دادگاه دعوا کنید ، اعتراض کنید. اگر می خواهید علیه شخص یا نهادهای مختلف پرونده تشکیل دهید ، به شواهد محکم و محکمی احتیاج دارید که حتی آن شخص دستگیر و متهم شود. برای صادرکننده کارت اعتباری به اثبات اعتبار اختلاف خود نیاز دارید تا حتی پرونده شارژ خود را نیز در نظر بگیرید.

در آخر ، شایان ذکر است که برخی از بانک ها برای دستیابی به بهینه مشتری می توانند بالاتر و فراتر از دستورالعمل های حل اختلاف باشند. . برخی حتی ممکن است اعتبار خود را با ضرر و زیان برای مشتریان فراهم کنند.

چگونه یک شارژ ویزا کار می کند؟

هر شرکت کارت اعتباری اختلافات و مشکلات کارت اعتباری را به روشی متفاوت اداره می کند. ویزا ، یکی از بزرگترین شرکتهای کارت اعتباری ، با امید به ساده سازی و سرعت بخشیدن به روند ، قوانین و تکنیک های بازپرداخت خود را در سال 2018 تغییر داد.

ویزا بازپرداخت را به عنوان "برگرداندن ارزش دلار (به طور کامل یا جزئی) تعریف می کند. معامله ای که توسط صادرکننده کارت به خریدار و معمولاً توسط بانک تجارت به بازرگان انجام می شود. "

در یک لحظه ، هزینه های ویزا برای حل و فصل یک ماه و نیم زمان برد. با این حال ، این روند در حال حاضر بیشتر اتوماتیک است ، به این معنی که مشتریان و بازرگانان مجبور نیستند هفته ها صبر کنند تا موضوع حل شود.

روندی که ویزا دنبال می کند بیشتر مانند سایر شرکت ها است. هنگامی که مشتری هزینه ای را رد می کند ، ویزا می تواند از مشتری اطلاعات مربوط به معامله را بخواهد. سپس یک خریدار می تواند این اطلاعات را به یک بازرگان ارسال کند ، و این گزینه را به بازرگان می دهد تا شکایات مشتری را با مدارکی در مورد خود مطرح کند. سپس خریدار تمام اطلاعات را جمع آوری می کند و تصمیم می گیرد چه کسی مقصر باشد.

ویزا اکنون بر خلاف دیدگاه قبلی خود به عنوان نماینده مشتری ، این اختلافات را از منظر بی طرفانه برطرف می کند. سیستم های خودکار ویزا به طور غیرمستقیم عمل می کنند و مسئولیت هر یک از طرفین را که مسئولیت آن را بر عهده دارد واگذار می کند.

شارژ برگشتی کالا در صورتحساب بانکی چیست؟

بازپرداخت مورد بازگشت کالا در واقع به عمل اختلاف با شارژ از طریق اعتبار شارژ بازپرداخت اقلام برگشتی در شرایطی اتفاق می افتد که یک بانک به دلیل یک چک برگشتی یا رد شده ، به یک دارنده کارت یا مصرف کننده مبلغی را پرداخت می کند.

یک بانک برای پول نقد یا پذیرش چک برای سپردن اقدام می کند ، اما بانک دیگر از پرداخت وجه خودداری می کند. در دسترس است یا مشکلی با خود چک مشاهده می شود. بنابراین ، هزینه ای برای نویسنده چک رد شده هزینه خواهد شد.

این مبلغ برگشتی مبلغ برگشتی ، به صورت هزینه در صورتحساب بانکی ظاهر می شوند. مصرف کنندگان می خواهند با بررسی منظم صورتهای بانکی خود و همیشه اطمینان از داشتن بودجه کافی قبل از نوشتن چک ، از این امر جلوگیری کنند.

شارژهای اعتباری به عنوان ابزار مصرف کننده

شارژها ابزاری قدرتمند در زرادخانه مصرف کننده است ، تا آنجا که حتی تهدید به بازپرداخت ممکن است تاجران سایه دار را در حل اختلافات خود ترساند. از این گذشته ، حتی در صورت خاموش کردن حساب بانکی ، بسیاری از شارژها نیز درخواست می شوند که صدمه ببینند. هر بازپرداخت نیز هزینه ای را برای تجار هزینه می کند ، بنابراین قابل درک است که تجار می خواهند در صورت امکان از این موارد جلوگیری کنند.

اگر خرده فروش هنوز چشمک نمی زند ، با این وجود از پیگیری و استفاده از این جنبه کلیدی مصرف کننده دریغ نکنید. حفاظت.